Бум на онлайн игрите и електронните спортове

С продължаването на пандемията по целия свят, хората прекарват все повече време в игри, с които запълват дните в изолация. Скорошен доклад, публикуван в рамките на Конгреса за дигитални развлечения в Шанхай, показва, че гейминг индустрията в Китай до момента е отчела приходи в размер на близо 140 млрд. юана (близо 20 млрд. д.), което представлява ръст от 22,3% на годишна база. Подобна е ситуацията и на други места по света, където гейминг пазарът, изглежда, е по-имунизиран срещу COVID-19 кризата, отколкото други сектори на развлекателната индустрия. Според доклад на Newzoo тази година се очаква глобалният пазар за видео игри да достигне 159 млрд. д., приблизително четири пъти повече от боксофис приходите на кината (43 млрд. д. за 2019 г.). Според доклада разработените от китайски компании игри са генерирали приходи зад граница в размер на близо 7,6 милиарда долара през първата половина на годината. За сравнение за втората половина на 2019 г. те са се равнявали на 6,02 млрд. д. САЩ, Япония и Южна Корея са главните пазари за китайските гейминг компании, от където идват над 60% от общите им задгранични приходи. Най-популярни са стратегическите, ролевите и екшън игри.