С продължаването на пандемията от COVID-19 по целия свят, хората прекарват все повече време в игри, с които запълват дните в изолация. Скорошен доклад, публикуван на Конгреса за дигитални развлечения в Шанхай, показва, че гейминг индустрията в Китай до момента е отчела приходи в размер на близо 140 милиарда юана (близо 20 милиарда долара), което е ръст от 22,3% на годишна база. Подобна е ситуацията и на други места по света, където гейминг пазарът изглежда е „имунизиран“ по добре срещу COVID-19 кризата, отколкото други сектори на развлекателната индустрия. Според доклад на Newzoo, тази година се очаква глобалният пазар за видео игри да достигне 159 милиарда долара, приблизително четири пъти повече от боксофис приходите на кината (43 млрд. долара за 2019 г.) и близо три пъти повече от приходите в музикалната индустрия (57 млрд. долара за 2019 г.). Епидемията от новия коронавирус донесе нови възможности за интернет приложенията и онлайн развлеченията наред с повишаването на търсенето и ръста на потребителската база, коментира Джан Идзюн, заместник-председател на китайската асоциация CADPA. „Настоящата ситуация придвижва и развива технологичните подобрения, иновативното съдържание и глобализацията на китайския гейминг пазар“, обяснява представителят на CADRA. Според доклада, разработените от китайски компании игри са генерирали приходи зад граница в размер на близо 7,6 милиарда долара през първата половина на годината. За сравнение за втората половина на 2019 г. Приходите са били 6,02 милиарда долара. САЩ, Япония и Южна Корея са главните пазари за китайските гейминг компании, от където идват над 60% от общите им задгранични приходи. Най-популярни са екшън игрите. Глобалната пандемия ускори дигитализацията, казва Робърт Сяо, изпълнителен директор на китайския гигант Perfect World. „Почти всички сектори намират начини да пренесат предложенията си онлайн и да въведат нови технологии в бизнесите си“, казва той и посочва, че дигиталната трансформация ще продължи в гейминг сектора.